• All governments lie, but disaster lies in wait for countries whose officials smoke the same hashish they give out.

  • I.F. Stone

zondag 4 december 2016

Billions of EU-Money Disappeared in Ukraine

Bags full of bank notes and a plot to bring down a prime minister: Politician makes claims of vast corruption in Ukraine



Senior government figures in Ukraine, whose government has received billions of dollars of international funding since the uprising that toppled former dictator Viktor Yanukovych, have been accused of massive political and financial corruption by a senior former ally.
Pro-Western president Petro Poroshenko’s office strenuously denies the allegations, which have been made by former parliamentarian and oligarch Alexander Onishchenko. Mr Onischenko has fled to London where he now lives in exile having himself been accused of corruption by Ukrainian authorities. 
In a series of extraordinary allegations, Mr Onishchenko claims his candidacy to become a Ukrainian MP was suddenly able to overcome administrative hurdles after he paid a senior parliamentarian $6m.
He also claims that he was asked by the senior government figure to orchestrate and fund a smear campaign against the former Prime Minister Arseniy Yatsenyuk. The campaign, he said, cost nearly $3m a month and ran for nearly 10 months. Mr Yatsenyuk resigned in April this year after his popularity collapsed.
The President’s office said that Mr Onishchenko was attempting to politicise the criminal case against him and “pretends to be a victim of political repressions. This is the motivation for his absolutely false accusations.”
The Independent has been unable to verify Mr Onishchenko’s claims and is not naming the senior figure or his intermediaries for legal reasons.
His allegations come as concerns have been raised by the European Union, International Monetary Fund and others in the international community that not enough is being done to tackle endemic corruption in the country.
Mr Poroshenko’s administration has been criticised for failing to prosecute a single member of Mr Yanukovych’s regime and Transparency International ranked Ukraine 130th out of 168 countries in its 2015 corruption index.
Mr Poroshenko’s administration has received some praise however for anti-corruption measures it has adopted, including the establishment of the National Anti-Corruption Bureau (NABU) and public procurement reform. But these organisations themselves have come under criticism for failing to curb endemic white-collar crime in the country, which has been putting off Western investors.
NABU claims Mr Onishchenko organised the embezzlement of state funds in a joint programme with the gas company UkrGasVydobuvannia. It claims the scheme led to losses of around £50m to the state. NABU detectives also seized 10 apartments, nine houses, 10 pieces of land, 39 bank accounts, and 11 cars belonging to him and his suspected accomplices.
Mr Onishchenko claims the case is fabricated and politically motivated.
The 47-year-old father of two was born in a village near Rostov in Russia – horse-breeding country. Although he lived most of his life in Ukraine, the native love of horses stayed with him, and he later became a champion showjumper and breeder.  He claims his candidacy to become an MP was in jeopardy in 2014 because he had been out of the country representing Ukraine in the London 2012 Olympics equestrian team. His absence, he claimed, meant he had fallen foul of electoral rules about how long he had resided in Ukraine.
But two days before the deadline for prospective parliamentary candidates was up, Mr Onishchenko says he got a call from a senior government figure: ‘You should come, you should meet my guy, he will explain what to do.’”
He claims: “I meet this guy and he told me I must pay this amount to support the President in the election – $6m.” 
Asked how he can prove it, Mr Onishchenko says he has nothing written down but he would be willing to take a lie-detector test.
Asked how he felt about making such a payment, he responds: “We had this habit for 20 years. It was always the same system. They [the government] have the power, they have the tax administration, they have the general prosecutor. If they want to make problems for you, they will. They can destroy you completely. You have to find some way to get good relations.”
He said that under the Yanukovych regime, businessmen like him had to give half their post-tax profits to the president.
He describes the current mechanism of bribery as if it were commonplace. Asked how the $6m alleged bribe was paid, he chuckles: “Actually, that time we paid in Hvrina [the local currency], so it was like five or six bags.” He spreads his hands the width of a sports bag: “You get special bags from banks to carry a lot of money.” The money was paid in cash, meaning there was no paper trail, he said.
Mr Onishchenko claims other alleged kickbacks were slightly more subtle. He alleges the senior government figure demanded payments through intermediaries of 2,000 hvrinas (around £60) per 1,000 cubic meters of gas he sold, showing The Independent a series of SMS messages he claimed were instructions from an intermediary about the payment.
In addition to that, he claims, an agent of the senior government figure would personally come to his office and carry away $1m in cash for “pocket expenses”.
He says he demanded to know what he would get in return for his $6m, pointing out that previous payments had not delivered a return. The government figure said: ‘No, no, no don’t worry, we’ll talk about gas business, you can get priority.”
When asked why he wanted to become an MP, Mr Onishchenko answers with alarming honesty: “To protect my business.”
He says it all went well at first, but then, he alleges, the senior government figure said there was a blockage to their business plans: the Prime Minister, Arseniy Yatsenyuk.
Mr Yatsenyuk, an economist, lawyer and long-term parliamentarian, was the first Prime Minister after the Maidan revolution. 
But according to Mr Onishschenko, the senior government figure was convinced the PM had to go. He claims the official told him: “‘He is our enemy and will destroy everything we want to do… you should help me to kick him out, because with this guy we’re never going to get anywhere.’”
So, Mr Onishchenko says, he organised a propaganda department against the elected Prime Minister. “I killed him in one year,” he says, claiming Mr Yatsenyuk’s ratings fell from 30 per cent to 1 per cent.
With his $3m-a-month budget, he says he funded anti-Yatsenyuk protest rallies, paid for ultra-right nationalists to carry out anti-government actions and bribed media outlets to run anti-Yatsenyuk stories. 
Explaining how demonstrations can supposedly be created in Ukraine, he says: “You have to pay people to come, and you have to pay the TV to cover it. The same as you have to buy advertising or something. TV and newspapers.”
Asked how much people were paid to attend, he is slightly vague: “About $50 or something. There are companies who organise this.”
According to Mr Onishchenko, his propaganda machine dredged up practically every enemy Mr Yatsenyuk had ever made and put them in the media to attack him. Were the allegations true? “I don’t know exactly what was true or not. I never checked. For me, the reason was just to make a scandal.”
Apparently it was not just old enemies that he roped into the campaign. He claims his group would also help arrange mass demonstrations to highlight political errors Mr Yatsenyuk might make.
“For example,” he says, “he put in parliament some laws that meant people paid the highest rates for water and energy, so we organised big rallies against him… We saw his mistake and we used it. You see, when you make a mistake sometimes nobody sees it. But if I want to show you up I will make a big problem from your mistake. I put it everywhere. I create demonstrations showing “Big Mistake! Big Mistake!”
Mr Yatsenyuk was replaced in April by Volodymyr Groysman, a candidate nominated by the President, albeit only after his first choice was rejected by the governing coalition.
The relationship between the senior government figure and Mr Onishckenko soured earlier this year for numerous reasons, Mr Onishchenko says. One was apparently that he had failed to persuade his ally Yulia Timoshenko to adopt certain policies.
“He asked me to be close to Timoshenko, to protect him from her, because I had a good relationship with her. But he always asked me to do something which she didn’t want to do… I couldn’t get any control over her and she didn’t want to talk to him.”
Ms Timoshenko has publicly commented on Mr Onishchenko’s case, stating: “These days businesses are raided just like under Yanukovych, assets are grabbed. Today they seize Onishchenko’s assets. There is a lot of buzz about Onishchenko, but today there are many entrepreneurs whose businesses are being raided.”
Mr Onishchenko said he feared he would be arrested so he fled the country on 16 June. He and his mother Inessa – who he says is also living in exile in London – have both been served with notices for their arrest by the Ukrainian authorities. Several alleged co-conspirators have been arrested.
The presidential office described his allegations as “expedient fictions”. It also claimed Mr Onishchenko had recently acquired Russian citizenship and was “a tool of Russia’s hybrid war against Ukraine” – both of which claims Mr Onishchenko strenuously denies.
Mr Onishchenko, who has not sought asylum, said he hopes Ukraine will attempt to extradite him from the UK so that he can make his allegations fully in the English courts.
His claims come soon after the charismatic governor of Ukraine’s Odessa region, former Georgian president Mikhail Saakashvili resigned, accusing Mr Poroshenko of backing corrupt officials.
Even after the publicity surrounding those allegations, the government gave the task of leading the country’s anti-corruption drive to a 23-year-old lawyer, Anna Kalynchuk. Critics said the appointment of someone so inexperienced meant the administration was not taking corruption seriously enough. Her appointment came days after a 24-year-old former glamour model was appointed deputy interior minister.



MSM Fake News

Who is Behind “Fake News”? Mainstream Media Use Fake Videos and Images

 1703 
  202  24 
 
  2243
CNNvideo1b1
The mainstream corporate media is desperate.
They want to suppress independent and alternative online media, which it categorizes as “fake news”. 
Readers on social media are warned not to go onto certain sites. 
The intent of this initiative is to smear honest reporting and Truth in Media. 
Our analysis confirms that the mainstream media are routinely involved in distorting the facts and turning realities upside down. 
They are the unspoken architects of “Fake News”.  
One area of routine distortion is the use of fake videos and images by the mainstream media. 

Four Notorious Cases of  Media Distortion

These are four examples and there are many more. The manipulation of videos and images is routine. In some cases, these manipulations are revealed by readers, independent media and social media. In most cases they go undetected. And when they are revealed, the media will say “sorry” we apologize: they will then point to technical errors. “we got the wrong video”.
What is important to emphasize is that these media distortions are invariably deliberate.
1. Coverage of CNN 2008 Riots in Tibet

Chinese Cops with khaki uniforms and Indian Style Moustaches

The video footage, which accompanied CNN’s John Vause’s report, had nothing to do with China. The police were not Chinese, but Indian cops in khaki uniforms from the Northeastern State of Himachal Pradesh, India.

Viewers were led to believe that demonstrations inside China were peaceful and that people were being arrested by Chinese cops.
Chinese Cops in Khaki Uniforms?
1′.27-1′.44″ video footage of “Chinese cops” and demonstrators including Buddhist monks. Chinese cops are shown next to Tibetan monks
Are these Chinese Cops from Gansu Province or Lhasa, the Tibetan capital, as suggested by CNN’s John Vause’s Report?
REPORT ON CHINA, MARCH 14, 2008


Alleged Chinese cops in khaki uniforms repressing Tibet demonstrators in China, CNN, March 14, 2008  1’38″, 1’40″ (images above)
Their khaki uniforms with berets seem to bear the imprint of the British colonial period.
Khaki colored uniforms were first introduced in the British cavalry in India in 1846.
Khaki means “dust” in Hindi and Persian.
Moreover, the cops with khaki uniforms and mustache do not look Chinese.
Look carefully.
They are Indian cops.
The videotape shown on March 14, 2008 by CNN is not from China (Gansu Province or Lhasa, Tibet’s Capital). The video was taken in the State of Himachal Pradesh, India. The videotape of the Tibet protest movement in India was used in the CNN report on the Tibet protest movement within China. CNN got its countries screwed up.

2. BBC Coverage of the War on Libya, 2011

Green Square Tripoli. Libyans Celebrating “Liberation” and the Victory of Rebel forces over Gadaffi waving Indian Flags

Examine the footage: It’s not Green Square and it’s not the King Idris Flag (red, black green) of the Rebels.  
Its the Indian flag (orange, white and green) and the people at the rally are Indians.
Perhaps you did not even notice it.
And if you did notice, ”it was probably a mistake”.
Sloppy journalism at the BBC or outright Lies and Fabrications? Recognize the flags?
Indian Flag  (see right)
Libya’s Rebel Flag (King Idris)

Terrorists “celebrating” in Green Square
There is no celebration. It is a NATO sponsored massacre which has resulted in several thousand deaths.
But the truth cannot be shown on network television. The impacts of NATO bombings have been obfuscated.
The rebels are heralded as ”liberators”.
NATO bombing is intended to save civilian lives under The Alliance’s R2P mandate.  But the realities are otherwise: the civilian population is being terrorized by the NATO sponsored Rebels.
The images must be switched to conform to the “NATO consensus”.
Death and destruction is replaced by fabricated images of celebration and liberation.

3. CNN and BBC on 9/11.

The Report on the Collapse of WTC Building Seven Occurred Prior to the Collapse

Fake News regarding the Collapse of WTC Building Seven
The most grotesque lie pertains to the BBC and CNN announcement in the afternoon of September 11, that WTC Building Seven (The Solomon Building) had collapsed.
The BBC report went live at 5.00pm, 21 minutes before the actual occurrence of the collapse, indelibly pointing to foreknowledge of the collapse of WTC 7.
CNN anchor Aaron Brown announced that the building “has either collapsed or is collapsing” about an hour before the event.
See the images below: WTC Building Seven is still standing.
The Collapse of WTC Building Seven.
“CNN anchor Aaron Brown seems to struggle to make sense of what he is seeing one minute after announcing that WTC Building 7, whose erect facade is clearly visible in his view towards the Trade Center, has or is collapsing.” (see below)

4. The March 2016 Brussels Terrorist Attacks.

Belgian Media Used Video of a 2011 Moscow Airport Terrorist Attack

Brussels News media Dernière Heure at dhnet.be as well as La Libre reported on the terror attacks by providing a CC Camera Airport Surveillance Video of the terror attacks. 
The published video footage was fake as documented by a blog posting on Media Part
The video pertains to a terror attack at Moscow’s Domodedovo airport on 24 January 2011 (posted on youtube in November 2013).
The  report of DHnet.be on the Brussels airport attack used the video of the Moscow 2011 attack with the date of the Brussels attack: (22/03/2016) pasted onto the Russian video.
Below is the screenshot of DH’s report.
And the screenshot of  La Libre at http://lalibre.be,
And here is a screenshot of the January 2011 terror attack at Moscow’s Domodedova International Airport published on youtube in November 2013 followed by the full youtube video of the Moscow attack:

Concluding Remarks
The lies and fabrications of the MSM are not the result of “sloppy journalism”.
They are deliberate and are intended to mislead the public.
The mainstream media routinely uses fake images and videos in its coverage of the war on Syria.
The campaign against alternative and independent media seeks to limit freedom of expression.

Willy van Damme over Syrië en Geert Mak's EU

Syrië en de EU–Schaamteloze idioten

Geconfronteerd met een snel evoluerende situatie in Syrië heeft de EU volgens de Londense krant The Times (1) nu ook zijn positie tegenover de regering van president Bashar al Assad aangepast. Rijkelijk laat en het zoveelste bewijs voor zowel de totale incompetentie als de onvoorstelbare arrogantie van de leiders van de EU. Niet dat dit allemaal natuurlijk verrassend komt. 
Mensen die de zaak op een professionele wijze van nabij volgden konden dit al in 2011 voorspellen. Het was toch de Franse ambassadeur in Damascus die dit in een verhit bijna fysiek geworden discussie in Parijs op het ministerie van Buitenlandse Zaken voorspelde. Maar de Franse president Nicolas Sarkozy wou die waarheid niet horen. Assad moest van Sarkozy dood en dat zou gebeuren. (2)
Decentralisatie
Volgens The Times zou de EU nu een ganse smak geld willen geven aan het Syrië van Assad indien hij een paar voorwaarden zou aanvaarden. En dat zijn een decentralisatie van de macht naar de provincies toe en democratische verkiezingen. Meer niet. Het doet denken aan de niet nagekomen beloften tegenover Oekraïne. 
Deze week publiceerde de European Council of Foreign Relations een analyse (3) waarin men dit min of meer voorstelde. Het argument was dat Assad dan wel zal winnen maar doordat zijn land vernield is – dankzij de EU, maar dat schreef men natuurlijk niet – hij heel veel geld nodig zal hebben om dat te heropbouwen. En dus, klonk het, kan de EU de baas blijven en zijn voorwaarden stellen aan Assad. 
Bashar al Assad
Nu men hem niet kon vermoorden gaat men bij de EU pogen zoete broodjes te bakken met president Bashar al Assad. Men denkt daarbij zelfs nog druk te kunnen uitoefenen om hem tot toegevingen te kunnen dwingen. De EU, het rijk der illusies.  
Idiotie die bewijst dat de auteur niet beseft dat de periode van de westerse alleenheerschappij definitief voorbij is. China bezit nu een oorlogskas die tegen de 3.500 miljard dollar bedraagt. Het zijn landen als China, niet de schuldenaars van de EU en de VS, die de toekomst van Syrië gaan bepalen. Een China dat evenzeer als Rusland last heeft van die door het westen gesteunde salafistische terreur. 
Typerend waren de bussen die men nu overal in Syrië gebruikt om vluchtelingen en rebellen te vervoeren. Het zijn allen modern ogende Chinese bussen. Vergeet Van Hool, VDL, Fiat of wie uit Europa ook. Zoals er in Syrië nu ook overal Chinese auto’s rondtoeren. 
Didier Reynders, Mark Rutte, Angela Merkel en Theresa May zullen allen in Damascus als schaamteloze wezens door het stof moeten kruipen in de hoop toch een druppel van de contracten rond de wederopbouw te bemachtigen. 
Troeven
De reden voor die koerswijziging is, volgens de Times, dat in de ogen van onze Europese leiders de VS elke controle over de zaak verloren heeft en dat het Rusland is dat alle troeven in handen heeft. Dat werd volgens de krant twee weken geleden ook aan die rebellen meegedeeld. Waarbij men hun – als zwijggeld en afscheidspremie? – ook een pak geld beloofde. De krant citeerde hierbij meerdere anonieme bronnen. 
Nicolas Sarkozy - 3
Volgens o.m. Franse bronnen, wou Sarkozy na Moeammar Kadhaffi ook Bashar al Assad doen vermoorden. Een beleid dat zijn opvolger François Hollande voortzette. Assad zal echter nog steeds president spelen als zij reeds geschiedenis zullen zijn. In Damascus zitten velen hen daarom al openlijk uit te lachen. 
Een andere reden voor die koerswijziging is volgens het dagblad de enorm zware politieke problemen die ontstaan zijn door de vluchtelingencrisis als gevolg van de door het westen, en dus ook de EU, in gang gestoken oorlogen in Syrië en Irak. 
De komst van François Fillon als toekomstig Frans president past hierin perfect. Hij wil dat Frankrijk goede maatjes wordt met zowel Rusland als Syrië. Hetzelfde met Donald Trump natuurlijk die ook zegt te streven naar goede relaties met Rusland. Alhoewel we hier gezien de chaotische onvoorspelbare natuur van de man nog erg voorzichtig moeten zijn. 
Belangrijk is ook dat nadat Jordanië het al op een akkoord met Syrië en Rusland gooide nu ook Recep Erdogan overstag is gegaan. Dat het salafistische verzet in Aleppo aan het instorten is komt mede doordat hij enkele duizenden huurlingen uit Aleppo wegtrok om voor Turkse rekening elders te gaan vechten tegen de alliantie van de VS en de Koerdische YPG/PKK. 
Vladimir Poetin - 10
Na Assad is de Russische president Vladimir Poetin de grote overwinnaar van de oorlog van het westen tegen Syrië. Toen de Russische luchtmacht op 30 september 2015 in Syrië in actie kwam wuifde Barack Obama alles weg, stellende dat Rusland zoals in Afghanistan in Syrië eveneens zou verzuipen. Ook hier in Washington zat men luidop te dromen en zich illusies te maken. Syrië brak de almacht van de VS. Het brak ook de macht van het salafisme. Men zou in Brussel Poetin en Assad dan ook beter feliciteren en duizendmaal bedanken. 
Erdogan spartelt nog wel eens tegen maar zit duidelijk in een Russische machtsgreep waaruit hij niet kan of wil ontsnappen. Het is geen toeval dat sommige van die salafistische terreurgroepen in het geheim in Turkije met Rusland aan het onderhandelen waren. 
VS is onbetrouwbaar
Waarbij men via Charles Lister – een Amerikaanse officieuze woordvoerder van die bendes en een man die vroeger in Qatar voor het Brookings Institute werkte – liet uitlekken dat men de VS hierbij niet betrok omdat deze toch onbetrouwbaar is. 
Nu reeds is duidelijk dat Syrië en de regering van Assad de overwinnaar zijn van de meest gruwelijke oorlog sinds die van Vietnam. En ook hier leed de VS een zeer smadelijke nederlaag. De veruit tweede belangrijkste winnaar is Rusland die aan het Midden-Oosten en de wereld toonde een betrouwbaar bondgenoot te zijn. 
Dit in tegenstelling tot de VS die probleemloos haar vazallen liet vallen en zelfs vermoorden zoals de Iraanse Sjah, de Egyptische Hosni Moebarak en de Iraakse Saddam Hoessein. Rusland liet Assad en Syrië nooit in de steek en integendeel stuurde zelfs zijn luchtmacht die mede verantwoordelijk is voor de overwinning op al Qaeda en het assortiment van koppensnellers die er amok maakten. 
Khalifa Haftar - 3
Nadat het westen Libië vernielde en weigert het te helpen om uit die diepe put te kruipen trok generaal Khalifa Haftar, een vroegere generaal van Kadhaffi en gewezen man van de CIA, nu naar Moskou om hulp te vragen. 
Het is dan ook geen toeval dat het recente akkoord binnen de olieproducerende landen OPEC er kwam dankzij de centrale rol van Rusland die Irak, Iran en Saoedi-Arabië tot een akkoord dwong waarbij de Saoedi’s de meeste toegevingen deden en Iran niets. En het is eveneens geen toeval dat de Libische krijgsheer generaal Khalifa Haftar recent eveneens op bezoek was in Moskou. En dat zal wel niet geweest zijn om er wat wodka te kopen. 
Het ganse voorval toont nogmaals de totale incompetentie van de Europese leiders en hun onvoorstelbare schaamteloosheid. Dat ze na alles wat er gebeurde nog denken aan Damascus eisen te moeten en kunnen stellen is feitelijk hallucinant. Men zou nog gaan denken dat ze in Brussel op hun bijeenkomsten LSD gebruiken.
Willy Van Damme
1) The Times, 3 december 2016, Richard Spencer, ‘EU offers cash to Assad regime for Syria peace deal’. http://www.thetimes.co.uk/edition/world/eu-offers-cash-to-assad-regime-for-syria-peace-deal-w8shn8rjx
2) Christian Chesnot en Georges Malbrunot, ‘Les chemins de Damas, le dossier noir de la relation franco-syrienne’, Robert Laffont, 2014.
3) European Council of Foreign Relations, 18 november 2016, Julien Barnes-Dacey, ‘The first Trump test: European policy and the Siege of Aleppo’.   http://www.ecfr.eu/article/commentary_the_first_trump_test_european_policy_and_the_siege_of_aleppo7186?platform=hootsuite